Jazyk Jednoty - 4. díl: Senzary

Senzary jako prvky či insignie jazyka Prvotního Zdroje mají podobu glyfů. Podívejme se, co odpovídá James na otázku, co je to Senzar:

     "Senzar, kromě toho, že je sám o sobě abecedou, může být přeložen do zakódovaných symbolů, které odpovídají spíše povaze ideogramů či piktogramů než slabik. Senzar jako jazyk byl přinesen na Zemi Centrální Rasou. Důvod je celkem jednoduchý. Jazyk piktogramů může sdělit nesmírně komplexní koncept v jednoduchém znaku... Senzar je jazykem, který plyne mezi abecedními znaky, matematickými symboly a hudebními notami. Je to integrovaný jazyk, někdy označovaný jako Univerzální jazyk Světla nebo Insignie Prvotního Zdroje."

James Mahu, Odpovědi na otázky z diskuzního fóra, Sekce 3, otázka 34


Kromě toho, že se tyto senzary či glyfy vyskytují na mnoha místech v Jamesových malbách, v knize Quantusum nalezneme také popis zážitku setkání s nimi. Jedná se o zážitek hlavního hrdiny Solomona z kapitoly 45 - Nebeské těleso:

     To, co jsem uviděl pak, bylo to nejúžasnější, co jsem kdy viděl. Světlo toho tělesa osvětlovalo celé jezero a já jsem mohl vidět celé jezero pod hladinou, voda byla průhledná téměř jako vzduch. Těleso začalo velmi pomalu rotovat, a když se tak dělo, vysílalo glyfy zlatého světla, které během asi deseti sekund docestovaly až ke břehu. Sledoval jsem, jak některé z těchto glyfů přišly až do blízkosti mé pozice pod vodou - zdály se být živé, měnily své tvary, když plynuly vodou.

     Potřeboval jsem se znovu nadechnout, abych se mohl dál dívat a než jsem začal stoupat vzhůru za vzduchem, tak jsem se ujistil, že v cestě nejsou žádné glyfy, které by se mě dotkly. Vynořil jsem hlavu nad vodu, rychle se rozhlédl kolem, zhluboka se nadechl a vrátil se pod povrch.

     Těleso rotovalo rychleji a rychleji a jak se zrychlovalo, počet glyfů, které uvolňovalo, exponenciálně rostl. Přicházely ke mně ve větším počtu a má snaha se jim vyhnout se stávala marnou. Jeden z nich prosvištěl jen pár palců kolem mě a já jsem cítil i slyšel jemný elektrický náboj, který uvolňoval.

     Pak jsem si povšiml, že mě jeden zasáhl na levé noze do kotníku a cítil jsem náraz energie, jak běží nahoru po mé páteři až do hlavy. Když se to stalo, uslyšel jsem zvuk podobný pomalému vzdechu nebo nevyslovenému vyjádření.

     Těleso dál zrychlovalo a glyfy kolem mě se zvětšovaly. Několik z nich se dotklo mého těla. Chtěl jsem vylézt z jezera a dostat se do bezpečí břehu, ale nebyl jsem schopen se hýbat. Cítil jsem další zásahy a pokaždé, když se to stalo, zažil jsem elektrický náboj a uslyšel zvuk podobný slovu, které chce být vyřčeno.

     Když se mě dotklo víc jak tucet těch glyfů, začal jsem slyšet zvuky, které jsem chápal jako slova.

     "Svrchovaná… Jednota… vytváří… expanzi… aktivované… rozhraní… zdrojové… inteligence…"

     Slyšel jsem ta slova, jak mi znějí v hlavě, jak přicházejí z nitra a každé slovo doznívalo jako obrovský gong, který byl rozezněn mocnou palicí. Když se ty glyfy dotkly mého těla, bylo to jako by přenesly zvuk slova do mé hlavy a naplnily jím mozek a nervový systém. Slyšel jsem ta slova jako samostatné noty; jejich významu jsem ale nerozuměl.

James Mahu - Quantusum, kap. 45


Výše citovaný popis prožitku je příkladem, jak může být zažíváno setkání a komunikace s Navigátorem Celistvosti prostřednictvím glyfů Jazyka Jednoty. Tuto zkušenost vyobrazil James také v DVD Meditace v časoprostoru, z nějž pochází tato scéna:


WingMakers DVD Meditace v časoprostoru


Proud zářících a zvučících senzarů vychází ze zářícího "nebeského tělesa". To je samozřejmě identita jádra vědomí - Navigátor Celistvosti, jehož symbolem může být např. již dříve zmíněný dvojitý tetrahedron:


Symbol Navigátora Celistvosti
(WingMakers DVD Meditace v časoprostoru)

V animaci na DVD můžeme vidět, jak z tohoto tělesa proudí 6 směry (vzpomeň hexagonální geometrii Květu Života) tyto zářící a zvučící senzary či glyfy - symboly jazyka Zdrojové Inteligence, kterými Navigátor Celistvosti komunikuje. Glyfy jsou živé, zářící, zvučící a komunikující - přinášející své nesmazatelné poselství světla a lásky. V minulém díle jsme si na principu Kymatiky vysvětlili, že světlo a zvuk jsou spolu spojeny, že světlo lze slyšet a zvuk lze vidět. Senzary jsou právě takovými symboly, které v sobě světlo a zvuk integrují do jednotného jazyka.

Podívejme se teď, co James říká o Podpůrných zónách a umění WingMakers:

"Malby z komor, které jsou prezentovány na webu WingMakers, jsou překlady skutečných maleb, které jsou uloženy v Podpůrné zóně poblíž galaktického jádra Mléčné dráhy. Originální „malby“ jsou fotonicky animované pokročilou technologií, která dovoluje, aby se umění chovalo inteligentně v závislosti na hudbě. Jinými slovy, hudba je motorem, který spouští animaci maleb. Originální prostředí, ve kterém je umění skladováno, vyžaduje, abych já, jako překladatel, zachytil „snímek“ malby, který nejlepším způsobem představuje dynamické umění ve statické formě. Tyto originální práce nejsou „utajené“ nějakou vládní organizací. To tě můžu ujistit. Prostě jen existují v jiné dimenzi a jsou viditelné smyslům s jiným rozsahem. DVD „Meditace v čase a prostoru“ je pokusem o zachycení způsobů, jak se malby skutečně chovají ve svém přirozeném prostředí."

QaA z fóra WM, sekce 3, Jamesova odpověď na otázku č. 60 


Pro přiblížení zážitku zvučícího světla a svítícího zvuku si můžeme také pustit například následující video z oblasti kymatických experimentů, na kterém je krásně patrná synchronizace zvuku a geometrie světla, které tančí v rytmu hudby (Deva a Miten - Gayatri mantra):



Tímto videem se dostáváme k tématu zpěvu manter, jako jednoduchému principu práce se zvukem a jeho archetypální geometrií. James k tomu sděluje následující informace:

"Na poli ezoteriky je již dlouhou dobu známo, že zvuk je nejefektivnějším způsobem, jak se dostat za oddělenost a znovuzažehnout pocit sjednocení v systému srdce-mysl-tělo-duše. Hudba, jež je vhodně laděna a řízena, je jako jehla a nit, které sešijí tyto součásti lidské entity dohromady; nikoliv do věčného spojení, ale do uzpůsobitelné formace a soudržnosti."

"Právě takováto formace a soudržnost umožňuje tvé duchovní práci vyjít na povrch a vykvést. Zvuk je mostem, který spojuje „souostroví“ systému srdce-mysl-tělo-duše, sjednocujíce je do jediného „geografického“ systému, jež slouží přirozenému a originálnímu účelu individualizovaného vědomí."

"Duch se stává hmotou prostřednictvím vibrací zvuku; obdobně hmota se stává duchem prostřednictvím harmonie zvuku. Je to obousměrná energetická výměna – věda ji teprve začíná rozumět. Již od prehistorických časů lidé věděli, že hudba mění prostředí a náš vztah k času a prostoru; nyní věda odhaluje, že hudba také mění naší buněčnou strukturu, energetická centra (čakry) a soudržnost mezi částmi našeho absolutního jáství (systém srdce-mysl-tělo-duše)."

"Mantry, specificky jsou-li praktikovány v ezoterických školách zvuku a světla, byly navrženy tak, aby posílily kořenové frekvence či zdrojové vibrace, které ustanovují sjednocující vibraci každého lidského nástroje. Tato sjednocující Zdrojová Vibrace globálně definuje sestupnou formu, ve které se lidský nástroj manifestuje ve fyzické doméně, stejně jako stezku vzestupu, po které se vyvíjí."

"Existují odkazy ve všech náboženských textech, stejně jako ve fyzice a kosmologii, které popisují prvotní příčinu – Para Vach – ať používají jakýkoliv opis. V Bibli je to Slovo, jež bylo počátkem; v Upanišadách je to Nada; v Koranu Kalma-I-ilahi či vnitřní zvuk; v Sůfismu Hu; v Pythagorově filosofii hudba sfér; v Buddhismu Fohat; v Čínské mystice Kwan-Yin-Tien. Bez ohledu na její přesný název či definici, jedná se o prazákladní příčinu všeho zvuku a světla ve Velkém Vesmíru, jež je následně prazákladní příčinou veškerého projevení."

"Toto spojení je ztělesněno v každém z nás. Je to náš zdroj čiré vibrace, na níž žijeme jako nekonečné bytosti. V knize Prahová kosmogonie je psáno: „Harmonie Světla a Zvuku pochází ze Skrytého Otce; je univerzálním kódem jednoty, který je zhuštěn do svých Briliantových Dětí ve světech formy“. Nicméně jsou to právě světy formy, které můžou pošpinit a znečistit toto spojení a tuto jemnou vibraci; proto je nutné pochopit základní koncept Komunikační Zóny."

"Základním pravidlem Komunikační Zóny je Harmonie; vhodně laděná hudba může pomoci vytvořit, řídit a udržovat tento vjem harmonie. Je-li Komunikační Zóna správně řízena, poskytuje nárazník mezi lidskou duší a světy formy, které na ni útočí. To je následek hustoty vibrací ve světě forem, které bezděčně, v některých případech dokonce záměrně, zmenšují vibrační stupeň lidského plavidla duše – lidského nástroje – na vibrační rozsah hmoty."

"Svatá hudba, zpěvy, mantry a harmonické vibrace mají vyrovnávací účinek na tuto vibrační hustotu; jsou nejmocnějším způsobem, jak řídit a udržovat vnitřní harmonii Komunikační Zóny, která každého z nás obklopuje. Hlas jedince zpívajícího ve stavu meditace mantru nebo svaté jméno Prvotního Zdroje je velmi mocný; zvláště tehdy, jestliže si jedinec aktivně představuje a vizualizuje harmonickou Komunikační Zónu."

Soudržnost vývojového vědomí, Text k hudbě Hakomi 4-6 


Já jen dodám, že při zpěvu manter se pracuje rytmicky s dechem (externě) a s mentální představou (interně). Tato mentální představa se týká tvého vlastního nejvnitřnějšího jáství, identity jádra vědomí – jakkoliv si vybereš ho zobrazit. Tato mentální představa je živým vyobrazením harmonického souzvuku, které se vyvíjí s časem.

Tím zakončíme tento díl, ve kterém jsme získali základní představu o podstatě Senzarů, kterou je harmonie světla a zvuku, jež tvoří strukturu Jazyka Jednoty.


V lásce a svobodné vůli

Ondra


Komentáře